Nazwa:
|
Specjalista do spraw analizy ryzyka ubezpieczeniowego (underwriter)
|
Kod:
|
241310
|
Synteza:
|
Specjalista do spraw analizy ryzyka ubezpieczeniowego (underwriter) zajmuje się analizą i oceną ryzyka finansowego transakcji oraz monitoringiem ryzyka kredytowego klientów; występujących zagrożeń, kosztów wiążących się z ich ograniczeniem bądź transferem ryzyka; rekomenduje środki zapobiegawcze. Planuje i kształtuje proces zarządzania ryzykiem. Warunkiem koniecznym do poprawnego wykonywania pracy w tym zawodzie jest znajomość przepisów prawa, w tym: regulacji wewnętrznych i zewnętrznych, w szczególności wynikających z działań podmiotów nadzoru finansowego/ bankowego/ ubezpieczeniowego, ustaw, dyrektyw unijnych i rozporządzeń.
|
Zadania zawodowe:
|
- tworzenie polityki i procedur z zakresu zarządzania ryzykiem;
- wypracowywanie planu zarządzania ryzykiem;
- uczestniczenie w tworzeniu standardów, automatyzacji i optymalizacji procesów oceny ryzyka;
- udzielanie gwarancji ubezpieczeniowych zgodnie z procedurami, analiza ryzyka;
- analizowanie kondycji finansowo-ekonomicznej klientów oraz potencjalnych klientów;
- analizowanie wyników technicznych poszczególnych klientów oraz całego portfela;,
- przygotowywanie ofert oraz tworzenie programów ubezpieczeniowych dla klientów;
- przygotowywanie dokumentów gwarancyjnych i dokumentów zabezpieczeń;
- negocjowanie szczególnych warunków umów ubezpieczenia w zakresie określonych kategorii produktów ubezpieczeniowych;
- wdrażanie mechanizmów pomiaru i kontroli ryzyka;
- monitorowanie poziomu i istotności rodzajów ryzyka;
- ocenianie występujących rodzajów ryzyka;
- weryfikowanie informacji, za pośrednictwem dedykowanego systemu ubezpieczeniowego;
- zarządzanie ryzykiem we współpracy z innymi jednostkami organizacyjnymi;
- sporządzanie sprawozdawczości z zakresu zarządzania ryzykiem;
- współpracowanie z podmiotami zewnętrznymi w zakresie reasekuracji ryzyk finansowych;
- współpracowanie z obszarem IT w zakresie wdrażania, testowania, optymalizacji i analizy wymagań systemowych;
- organizowanie stanowiska pracy zgodnie z przepisami BHP, ochrony ppoż. i ergonomią oraz ochroną środowiska.
|
Dodatkowe zadania zawodowe:
|
- współpracowanie z brokerami i agentami, budowanie długoterminowych relacji z nimi;
- uczestniczenie w szkoleniach specjalistycznych podnoszących kwalifikacje w zakresie zarządzania ryzykiem.
|