Tarcza Antykryzysowa - komunikat

Print Drukuj

       
Powiatowy Urząd Pracy w Ostrołęce informuje, że od 23 lipca 2021 r. weszła w życie ustawa z dnia 24 czerwca 2021 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r.  poz.1192) zgodnie, z którą ulegają zmianie zapisy umów zawartych na podstawie art. 15zzb, art. 15zzc, art. 15zzd, art. 15zzda, art. 15zzze, art. 15zze2 i art. 15zze4 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2020 r. poz. 1842 ze zm.).
Zmiany dotyczą  postępowania w sytuacji, gdy środki wypłacone na podstawie art. 15zzb, art. 15zzc, art. 15zzd, art. 15zzda, art. 15zzze, art. 15zze2 i art. 15zze4 zostały wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, zostały pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości.
Ustawa wprowadziła również regulacje związane z zastosowaniem  ulgi w spłacie powyższych należności.
Zgodnie ze zmianami Starosta z urzędu lub na wniosek zobowiązanego może:
  • umorzyć w całości albo w części należności,
  • odroczyć terminy spłaty należności,
  • rozłożyć na raty spłatę należności.
 
Wydanie decyzji o zastosowaniu ulgi w spłacie należności przekraczającej kwotę 1.500 zł następuje po uzyskaniu pozytywnej opinii Wojewody. Od decyzji Starosty przysługuje prawo odwołania w ciągu 14 od jej doręczenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego

Przepisy te weszły w życie z mocą od dnia 1 kwietnia 2021r.

Treść powyższych przepisów dostępna jest pod linkiem: 
http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20210001192


 
Informacje o publikacji dokumentu