Na wniosek podmiotu powierzającego wykonywanie pracy, powiatowy urząd pracy właściwy ze względu na główne miejsce wykonywania pracy cudzoziemca, wydaje z upoważnienia starosty informację w terminie:
  1. nie dłuższym niż 14 dni od dnia złożenia oferty pracy w powiatowym urzędzie pracy, jeżeli z analizy rejestrów bezrobotnych i poszukujących pracy nie wynika, że istnieje możliwość zorganizowania rekrutacji;
  2. nie dłuższym niż 21 dni od dnia złożenia oferty pracy w przypadku organizowania rekrutacji wśród bezrobotnych i poszukujących pracy.
 
Informacja starosty zostaje sporządzona z uwzględnieniem pierwszeństwa dostępu do rynku pracy dla obywateli polskich oraz cudzoziemców, o których mowa w art. 87 ust. 1  pkt 1-11 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
 
Powiatowy urząd pracy ocenia wysokość wynagrodzenia do rodzaju pracy w stosunku do stawek na lokalnym rynku pracy.
W toku procedury powiatowy urząd pracy nie bierze pod uwagę wskazanych w ofercie pracy wymagań, jeżeli są one zaniżone lub zawyżone w stosunku do pracy, którą cudzoziemiec ma wykonywać.
Załączniki
(4)Klauzula informacyjna o zasadach przetwarzania danych osobowych.pdf (pdf, 120 KB)
Wniosek o wydanie informacji starosty o sytuacji na lokalnym rynku pracy.doc (doc, 26 KB)
(3)Wzór upowaznienia.doc (doc, 29 KB)
(2)Zgłoszenie krajowej oferty pracy - 2024.doc (doc, 90 KB)